Posts

Posts uit 2020 tonen

Toscane: dag 5 - 6

Afbeelding
Zoals we gisteren gezegd hadden, hebben we gisteren een dagje genoten aan het zwembad. Het lekkere weer en de rust in onse b&b. Tegen de avond vertrokken we naar een wijnbar waar we de wijnen kochten die we ook in onze b&b gedronken hebben.  Daarna reden we door naar Sansepolcro, een klein stadje vlakbij onze b&b. Daar waren we één van de enige toeristen. In zo’n hippe bar dronken we cocktails en aten we hapjes die typisch zijn voor Toscane. Hoe later het werd, hoe meer Italianen we zagen toekomen in het stadje. Vooral heel veel jongeren. Blijkbaar was er toch wel iets te doen. Veel mondmaskers hebben we daar niet gezien.  Vandaag was onze laatste dag in Toscane. We vertrokken in de B&B met spijt in het hart. Het voelde echt aan als een tweede thuis met een heel vriendelijke gastheer en -vrouw die je steeds om raad kon vragen en die wel van een praatje hielden, maar zich nooit kwamen opdringen.  Als eerste reden we naar Pisa en zagen de temperatuur in de auto steeds st

Toscane: Florence

Blogbericht van gisteren: Vandaag bezochten we Florence. We besloten een free walking tour te doen en het werd eigenlijk bijna een privé-tour. Samen met een Duits koppel leidde de gids ons langs de hoogtepunten van Florence. We leerden veel bij over deze prachtige stad. Na de wandeling besloten we naar een uitzichtpunt te gaan. We "aperitiefden" daar met een prachtig uitzicht over Florence. Margot had het ook wel nodig om even uit te rusten, na al dat wandelen in de hitte. Daarna gingen we naar het vleesrestaurant waar Jens al de hele reis naar uitkeek. Hij at een gigantisch stuk rib-eye van Chianina, een stier die hier in Toscane gekweekt wordt en die wel 2 meter hoog kan worden. Het was het uitkijken waard want het was echt heerlijk. We sloten de dag af met biertjes bij Brewdog. Op de terugrit naar onze b&b werden we even opgeschrikt door een overstekend stekelvarken. Gelukkig niet geraakt maar was wel verschieten! Vandaag wordt een dagje chillen aan het zwembad met

Toscane: dag 3

Afbeelding
Deze voormiddag bezochten we het klooster van Franciscus van Assisi. Het klooster was heel mooi, maar interesseerde ons eigenlijk niet zo. We waren naar het klooster gegaan op aanraden van de eigenaar van de B&B omdat je van daar een heel mooie wandeling kunt maken. We moesten even zoeken naar het pad en Jens liep ook even verloren toen hij op zoek ging, maar gelukkig vonden we al vlug het pijltje naar het pad. De wandeling was heel mooi en beloofde ook een mooi uitzicht, maar ongeveer halverwege begon het zo hard te regenen dat we helemaal niets van het uitzicht zagen. We zochten een schuilplaats, maar werden al vlug zo nat dat we er niet beter op vonden om samen onder de regenjas van Jens te schuilen. ☺️ Onderweg zagen we wel tussen de struiken een vos wegglippen. Spannend! Daarna reden we naar Arezzo. Een mooi middeleeuws dorpje. We verkenden het stadje vanop een terras met een cocktail, een mocktail en een ijsje natuurlijk. We waren van plan om te wandelen door het sta

Toscane: Siena + Saturnia

Omdat het weer in de regio van onze B&B niet veel goeds voorspelde vandaag besloten we naar Siena te rijden. In de gietende regen vertrokken we, maar hoe verder we reden hoe meer het uitklaarde.  In Siena deden we een wandeling door het historisch gedeelte van de stad. We stapten over de Piaza del Campo, de aankomstplaats van Wout Van Aert zijn magistrale overwinning dit weekend en bewonderden ook de Dom van Siena. Het was hier gezellig en mooi. Leuke stad Siena. We aten ook meerdere ijsjes want ja, Jens is mee 😅 Daarna reden we door naar warmwaterbronnen in Saturnia. Het water heeft een temperatuur van 37 graden bij de bron en stroomt dan in trapjes naar beneden. Zoiets hadden we nog niet gezien. Op het eerste zicht was het heel druk, maar het lukte wel vlot om afstand te bewaren van de andere mensen. Het was echt zalig in het water. Het vallende water werkte relaxerend, buiten de zwavelgeur was het zalig! Op de terugweg reden we door naar Val d´Or

Toscane dag 1

Afbeelding
Onze excuses voor het ontbreken van blogberichten en ze ongerustheden maar het internet in de b&b is niet dat. Verslag van gisteren: Vandaag stond nog een laatste autorit van 4,5u op de planning. We startten de dag met een lekker ontbijt in het Belluno en vertrokken daarna richting onze B&B. Zoals gezegd gingen we normaal wandelen in de bergen mar door zwaar onweer moesten we de planning herschikken en werd het dus iets rustiger. Onderweg zagen we het landschap veranderen van gebergte met heel veel naaldbomen naar eerder hoge heuvels. Toscane is echt mooi. Vlak voor we bij de B&B aankwamen, moesten we een grindpad volgen van 1,5 km. We waren al bang dat we verkeerd gereden waren omdat het stukje grindpad eindeloos duurde en vroegen ons af wat we zouden doen als er een tegenligger kwam, maar gelukkig zagen we in de verte op de heuvel onze B&B. We werden heel hartelijk onthaald met een drankje door de eigenaar en kregen ook veel info over wandelingen in de buurt.

Italië: Lago Di Braies

Lieve lezers Dit jaar schrijven we opnieuw onze blog, maar zal het wat minder avontuurlijk zijn dan anders omwille van omstandigheden. 😅 We vertrokken ‘s ochtends vroeg en na een autorit van 12 uur kwamen we aan bij het meer Lago Di Braies in het noorden van Italië in het Dolomietgebergte. Echt de moeite waard om daar een tussenstop te doen. Een prachtig meer ( het deed ons denken aan de Plitvice meren in Kroatië) waar je met bootjes op kan varen. Wij kozen ervoor om een wandeling rond het meer te maken. Het was een leuke, korte wandeling met een prachtig uitzicht. We wilden ook nog op een bootje varen op het meer, maar de regen stak daar een stokje voor. 😂 Daarna reden we naar onze slaapplaats voor vannacht en onderweg aten we, natuurlijk, pizza. Ook het dessert, taartjes, konden ons echt smaken. We overnachten 1 nachtje in een nieuw appartement. De eigenaar kon geen woord Engels en het was niet eenvoudig te vinden maar het is gelukt! Het viel ons op dat de Corona ook