Catalonië: Cami de Ronda

Vandaag trokken we naar Calilla de Palafrugell (nee is niet hetzelfde als waar we nu zitten, op ong. 1u rijden). Dit is een mooi vissersdorpje en van daaruit gingen we een deel van de Cami de Ronda wandelen. Dit was een route vroeger gemaakt door de Guardia Civil om smokkelaars en piraten te kunnen spotten op zee. Nu is het een mooi wandelpad langs de kust en kliffen van Catalonië van ongeveer 500km. Dit gingen we natuurlijk niet volledig stappen maar een heel klein deeltje ervan.

Goed dat het maar een deeltje was want het was vandaag de warmste dag hier. 32 graden en geen zuchtje wind. We kregen mooie uitzichten over kliffen en de vissersdorpjes. Wel nog behoorlijk lastig want het was veel klimmen en dalen. Aan het eind van de wandeling kwamen we aan een mooi uitzichtpunt en genoten we van een welverdiend drankje.

Daarna hadden we Otis beloofd (we moeten altijd iets beloven voor we aan een wandeling beginnen want anders is meneertje niet akkoord) dat we nog op strand gingen gaan. Hier was de zee veel aangenamer dan bij ons. Doordat we in een baai zaten was de zee rustig, meer Otis zijn ding. Het manneke genoot van spelen in het zand en in de zee. Afsluiten deden we zoals altijd met een heel lekkere maaltijd. Voor moest je eraan twijfelen, vermageren hebben we hier niet gedaan (al hebben we ons beweging zeker gehad). Wel enorm lekker gegeten deze reis! Otis heeft hier ook zijn draai gevonden voor het eten. Tot gisteren hadden we alle moeite om hem ook maar iets te laten eten maar sindsdien is hij veel beginnen eten. Hij vindt de tapas duidelijk ook lekker: patatas bravas met croquetas is zijn favoriet.

Morgen alweer onze laatste dag hier :(. Na het ontbijt vertrekken we voor een autorit richting de bergen. Het enige nationaal park van Catalonië: Aigüestortes i Estany de Sant Maurici National Park is onze volgende bestemming. Daar blijven we slapen en doen we een bergwandeling. Daarna vertrekken we naar huis met een tussenovernachting in de buurt van Toulouse. Maar daar gaan we nog niet aan denken, nog even genieten!