Ao Nang dag 3 + Surat Thani

Deze ochtend gingen we kajakken. Een busje haalde ons op aan het hotel en bracht ons naar het vertrekpunt even buiten Krabi. Al vlug merkten we dat we met 8 Belgen waren en 2 Japanners. Na een korte instructie vertrokken we. Een stukje over de zee, langs en tussen de kliffen en vervolgens in het mangrove-woud. De natuur was opnieuw prachtig, de wortels van de bomen in het mangrove-woud steken uit boven het water. Zoiets had ik nog niet eerder gezien. Onderweg zagen we meerdere varanen. Jens ging wel heel dicht bij een varaan varen en ik kon geen kant op want hij was de stuurman van onze kajak. We zagen ook opnieuw apen, maar deze keer van heel dichtbij. De begeleider zei dat het kan dat de apen op de boten springen en dat we dan gewoon rustig moeten blijven tot ze er weer af gaan want deze dieren durven wel te bijten.
Na het kajakken gingen we nog even naar het strand van Ao Nang want om 4 uur moesten we in de lobby van ons hotel zitten om de bus te nemen naar Surat Thani. Een mini-van kwam ons daar ophalen. We hadden al gehoord over de wilde chauffeurs van mini-vans en dat werd bij deze bevestigd. Hoe die man reed, was onverantwoord. Hij passeerde brommers rakelings en reed overal veel te snel. We werden in een busstation gedropt waar we naar binnen het uur de bus konden nemen naar Surat Thani. Uiteindelijk werden dat 2,5 uur en zijn we ook veel later dan gepland in Surat Thani.

Oja ook dit nog, ons hotel ligt vlak aan het station van Surat Thani, geen enkele toerist te bekennen hier. We hadden op dit late uur nog eten nodig dus gingen we op zoek. Er was hier vlakbij een feest met muziek bezig dus gingen we daar eten. We hebben ons nog nooit zo bekeken gevoeld als toen. Ze waren duidelijk geen toeristen gewoon, wel allemaal heel vriendelijk. Al moesten we natuurlijk wel, zoals overal in Thailand meer betalen voor alles dan de Thai zelf...

Morgen gaan we naar het natuurpark Kao Sok waar we onder andere door de jungle zullen trekken en in een hutje op het water zullen slapen. We denken dat we daar opnieuw geen internet zullen hebben dus wees niet ongerust als jullie pas overmorgen opnieuw iets van ons horen.