Chiang Mai dag 1

Gisterenavond om 23u30 namen we de nachttrein naar Chiang Mai. We hadden al onze warme kleren uit de trekrugzak gehaald om ons te wapenen tegen de kou. Volgens andere reizigers staat de airco namelijk heel koud op de trein. Daar hebben we niets van gemerkt want we hebben allebei goed geslapen. Jens lag bovenaan in een bed en ik onderaan. Ik durfde me wel niet goed om te draaien in bed want ik had schrik om er uit te vallen. Naar de wc gaan was ook al een belevenis. Als je in de wc-pot keek, zag je de sporen. Je behoeften vallen gewoon door een gat op de sporen. Eigenlijk hadden we dit wel kunnen verwachten hier. 😂
Het uitzicht vanuit de trein was prachtig. We reden langs rijstvelden, dichte bossen en dorpen.
Rond de middag kwamen we aan in Chiang Mai. Wat een verschil met Bangkok! Het is hier veel rustiger en ook minder warm. Ook de taxi's zien er hier anders uit dan in Bangkok. Samen met een Frans gezin werden we op een soort van busje gezet.
In Chiang Mai slenterden we eerst wat door de straatjes in het centrum en hebben daarna een massage gekregen door ex-gevangenen. Door de ex-gevangenen te laten werken als masseuse willen ze die vrouwen terug integreren in de maatschappij. Jens zijn masseuse zag er wel wat gevaarlijk uit. Je zou het kunnen geloven dat ze in de gevangenis gezeten had, maar mijn masseuse zag er net heel lief uit. De massage was af en toe wel pijnlijk. We zijn in alle richtingen geplooid en gekraakt.
Deze avond zijn we naar Muay Thai, ook wel Thai boxing, gaan kijken. Jens wou dat heel graag. Ik vind er niets aan en zit hier tegen mijn zin. Jens vindt het wel leuk. Rond het stadium zijn er allerlei cafétjes met schaars geklede Thaise vrouwen. Het is moeilijk om de ladyboys eruit te halen. Wel grappig dat sommige westerse mannen, met aan elke arm een Thaise vrouw, betrapt wegkijken als je naar hen kijkt.

We kijken allebei heel erg uit naar morgen want dan gaan naar een olifantenopvangcentrum voor mishandelde olifanten. We mogen de olifanten voederen en wassen. We kijken er zo naar uit!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Catalonië: Nationaal park Aiguèstortes

Catalonië: Rialp

Catalonië: Cami de Ronda