Khao Yai dag 1

Nog even een berichtje over gisterenavond. Het hotel dat we geboekt hadden was echt een kot. We wilden zo goedkoop mogelijk slapen omdat we toch maar een beperkt aantal uurtjes zouden kunnen slapen. Dat het goedkoop was, hebben we gemerkt... Vlak voor we gingen slapen, zag Jens een grote kever en meteen toen hij een schoen klaar had om het te doden, kroop dat beest weg. We hebben dan nog even gejaagd op de kakkerlak, maar we hebben hem niet gevonden. Gevolg: Margot heeft slecht geslapen want ze was bang dat dat beest over haar zou kruipen. Ook lagen we gans bovenaan in het appartement (5e verdieping en enkel trappen) en natuurlijk geen airco. Zweten dus, maar goed we hebben het overleefd. 😝

Deze ochtend zijn we met de trein naar Pak Chong gegaan. We wilden graag besparen op het vervoer en het leek ons ook een leuke manier om te verplaatsen. Op de trein kregen we geroosterde kevers (misschien wel die, die in ons kamer rond kroop :p) aangeboden van het vriendelijke Thaise koppel dat recht tegenover ons zat. Al bij al nog wel lekker want het was krokant en smaakte wat naar chips. Na een treinrit van ongeveer 4u15 in 3e klasse (ja da bestaat hier) zijn we aangekomen in Pak Chong. De natuur langsheen de sporen was echt prachtig, zo zie je Thailand op een andere manier. In Pak Chong werden we opgehaald door de mensen van ons verblijf.

We gingen in de namiddag zwemmen in een natuurlijke bron, bezochten een plaatselijk marktje. Niet veel bijzonders dus. Daarna gingen we ook met onze gids naar een grot bij een boeddhistische tempel naar de vleermuizen kijken. Het stonk er verschrikkelijk, we begrijpen de geur en uitwerpselen waarover Bjorn en Sanne in hun blog vertelden. In de grot zagen we ook spinnen en een gigantische duizendpoot, de gids noemde hem "alien". 😱 Het leukste was om alle vleermuizen uit de grot te zien vertrekken. Miljoenen vleermuizen kwamen uit hun grot om te gaan jagen in het regenwoud. Best wel spectaculair! Dit in combinatie met een prachtig landschap, een heldere hemel en een ondergaande zon maakte dit moment bijzonder.

Morgen is al onze laatste dag in Thailand. 😪 Om het af te leren gaan we nog een laatste keer hiken door het natuurpark Khao Yai, hopelijk spotten we veel dieren (misschien olifanten in het wild). We moeten al om 5u45 opstaan dus uitslapen voor onze laatste dag zit er niet in maar druk hebben we het graag! Hiken + safari tot 19u en daarna de taxi rechtstreeks naar de luchthaven.

1. Ik leef alweer met je mee Margot ;-) Hetzelfde verhaal bij ons, maar dan met een spin! We wouden ze pakken, maar we vonden ze plots niet meer zeg... Gevolg: ik heb niet goed meer kunnen slapen. Had mij dan volledig ingeduffeld in mijn lakens, zodat ze moeilijk aan mij kon, maar dan nog deed ik geen oog toe :D

2. Die insecten zijn toch de max? :p Hopelijk zien jullie de olifanten, want dat is toch ook wel speciaal! Het duiken is inderdaad supercool he :) en als je wat meer zelfzeker wordt is het nog veel toffer! Geniet nog van de laatste dag & goede reis terug :) tot binnenkort!