Drakensbergen - dag 2

Hier zijn we weer! Gisteren waren we laat terug en deze morgen moesten we er vroeg uit. Vandaar geen blogbericht. Ons bericht van gisteren:

Deze ochtend ontbeten we met een prachtig uitzicht op het zuidelijk gedeelte van de Drakensbergen. Het kriebelde al om die bergen te gaan verkennen. We wilden eigenlijk een lange wandeling van 7 uur doen, maar door tijdsgebrek werd het een wandeling van 13,5km die 4,5 uur duurde.

De wandeling die we gedaan hebben, was prachtig. We stapten verschillende bergen op en zagen onderweg van heel dichtbij elanden en apen. Eerst zagen we drie apen en we hoopten nog dat die niet te dicht zouden komen... Wat verder zagen we dat het wel meer dan 30 apen waren in plaats van 3 apen. We hadden schrik om hen te passeren en twijfelden om terug te keren. Uit schrik namen we allebei een steen in de hand om in uiterste nood naar de apen te gooien en stapten toch door.

Gelukkig bleef het enkel bij veel drama van onze kant en lieten de apen ons verder met rust. Het pad leidde tot een grot met bushmantekeningen. We stapten en stapten, maar zagen geen grot. Uit miserie besloten we na 2 uur terug te keren. Op de terugweg bekeken we elke rots die mogelijks een grot kon zijn en vonden zo de grot met de tekeningen. Ze waren wat vervaagd, maar wel nog goed zichtbaar en bijzonder!

Uiteindelijk bleek ook dat we veel te ver gestapt waren op zoek naar die grot. Tijdens de wandeling dachten we dat we helemaal alleen op de wereld waren. Na de wandeling keerden we nog even terug naar ons hotel om wat uit te rusten aan het prachtige (!!) zwembad want nadien volgde een lange autorit van 7 uur. Echt het mooiste zwembad dat we ooit gezien hadden. We vonden het heel jammer om uit dit mooie gebied te moeten vertrekken.

Uiteindelijk arriveerden we om half 11 aan ons hotel na een moeilijke rit in de mist. We gingen meteen slapen want de volgende dag moesten we om half 5 opstaan. ;) Oh ja het hotel is eigenlijk een luxueuze camping dus we slapen al in een tent. Kwestie dat we al aan minder luxe gewend raken hé!