Oudtshoorn

Deze ochtend waren we opnieuw verwonderd over het uitzicht in het hotel. Er hing mist boven de oceaan wat het er nog mooier liet uitzien. Het ontbijt was ook top trouwens!

Vandaag was een iets rustigere dag met veel rijden. We vertrokken richting Oudtshoorn om een struisvogelboerderij te bezoeken. Dit was gelegen in het binnenland tussen de negen. Opnieuw prachtige landschappen dus! We waren net op tijd om nog een rondleiding mee te volgen. We kregen uitleg over de veren van de struisvogels, over het kweekprogramma en over de huid van de dieren.

Nadien gingen we kijken naar de babystruisvogels en mocht je ook op de struisvogels zitten en rijden als je dat wou. Jens was bang voor de struisvogels, maar toch ging hij erop zitten. Ik kwam niet bij van het lachen. Ze liepen wel heel snel die struisvogels! We mochten de struisvogels ook eten geven. Leuk! Ze pikten wel wat in mijn hand wat me deed schrikken.

Volgende stop: Cango Caves

Wat een timing weeral! Net op tijd voor de adventure tour te doen. Dit is de enige grot die niet onder de grond is, maar in een berg. We hadden een heel grappige gids die zelfs Jens beet nam. Hij maakte me ook bang omdat er al mensen hadden vast gezeten (voor 14u!!!), maar eigenlijk was dat niet nodig. Het was klimmen, klauteren en glijden, een beetje zoals de grot in Durbuy! Heel leuke en voor Margot ook wel opnieuw een uitdagende ervaring.

Daarna vervolgden we de garden route naar Plettenbergbaai. Onderweg stopten we een aantal keer om van het uitzicht te genieten.

Weeral een heel mooie dag! We verwonderden er ons over dat het landschap hier er telkens anders uitziet. Morgen rijden we verder op de garden route en gaan we wandelen in Tsitsikamma (een heel mooi natuurgebied).

We slapen nu opnieuw bij hele vriendelijke mensen thuis. Ze vinden het leuk om in het Afrikaans tegen ons te praten, als ze traag praten lukt dat nog ook. Tof!! Omdat we redelijk laat aankwamen in de guest house en we opnieuw in een klein stadje zitten heeft de gastheer ons moeten helpen om iets te vinden om te eten. Uiteindelijk zijn we gaan eten in het restaurant van een resort in de buurt. De gastheer had al gebeld en we mochten gaan maar wel snel dus geen tijd om te omkleden. Aangekomen in het hotel bleek dit heel chic te zijn en werden we nogal bekeken in onze sportieve, korte kledij. Doordat onze gastheer gebeld had wisten ze van ons bezoek en mochten we toch binnen met onze kleren, toch wel schaamtelijk :-).