Los Angeles: dag 1

Blogbericht iets te laat door late terugkomst gisterenavond.

Gisteren hebben we dus Los Angeles bezocht. Na het New York van Céline en Thomas, de 2e grootste stad in de USA. Morgen bezoeken we downtown LA, gisteren lag de nadruk op Hollywood en Beverly Hills. Het weer is hier zeer goed. Rond de 30 graden, veel dragelijker dan wat we al gehad hebben deze reis dus.

We begonnen ons bezoek aan Hollywood bij de Hollywood Boulevard. De straat die ook wel bekend staat om zijn Walk Of Fame met meer dan 2500 sterren van mensen op het voetpad. Hier moest gids papa zijn uitleg geven. Iedereen was verbazend verrast over de lange en interessante verhalen die papa hier te vertellen had. We hebben weer wat bijgeleerd!

Zo is de Dolby Theater een zaal met een van de grootste podia ter wereld en worden hier jaarlijks de Oscars uitgereikt. Ook zijn er vele bekende opnamestudio’s. De hoofdattractie zijn natuurlijk de bekende sterren. Om daar een ster te hebben moet dat eerst goedgekeurd worden door een raad (iets betekenen in film-muziek of theaterindustrie) en moet je jaarlijks $ 30 000 betalen!!

Jens bracht ons opnieuw enkele interessante weetjes bij over The City of Angeles (LA). LA is ontstaan door olie en er wordt jaarlijks nog heel veel olie opgepompt. De economie is van LA is groter dan die van Zwitserland of Zweden.

Het is ook een stad met zeer rare wetten. Een man mag zijn vrouw niet slaan met een riem groter dan 5cm, het is bij wet verboden om een kikker te kussen en wanneer honden seks hebben binnen de 150m van een kerk is dit strafbaar. Een gevangenisstraf van 6 maand of geldboete van $500 hangt het baasje boven het hoofd.

Na een bezoek aan de Hollywood Boulevard kon een bezoek aan Beverly Hills natuurlijk niet ontbreken. In Beverly Hills wonen alle bekende sterren. Er zijn tientallen begeleide tours om de huizen van de sterren te bekijken maar wij hebben deze met behulp van Google zelf gezocht. Zo zagen we onder andere het huis van George Clooney, Eddie Murphy, Madonna en Justin Bieber. Ze waren jammer genoeg niet thuis 🙃. De gebouwen zijn volledig afgeschermd voor de Paparazzi, dus veel kregen we niet te zijn, het zijn geen dutsen. Dat was wel duidelijk.

Hierna reden we door naar het Griffith Park Observatory. Dit is het hoogste punt van La La Land (bijnaam van LA) en geeft een mooi uitzicht over de stad. Hier zijn ook bekende scenes van de film La La land opgenomen. Leuk om te zien!

Over het Observatory had Margot meer te vertellen. Dit was een planetarium die gratis te bezoeken was voor iedereen. Je kon de planeten en sterren bekijken en kreeg een leuke uitleg van fysici.

Oja nog een klein detail, parking bovenaan het Observatory kostte ons te veel geld. We parkeerden ons dus gratis beneden de berg en moesten nog een kleine hike naar boven maken in de hitte. Dit was niet naar de zin van papa maar de hike viel wel mee. We hebben al andere varkentjes gewassen deze reis! 😆

Om het bezoek aan Hollywood te eindigen kon een foto bij het bekende “Hollywood” sign natuurlijk niet ontbreken. We hebben mooiere foto’s maar die zijn voor thuis want met een ander toestel genomen.

Om de avond in schoonheid te eindigen was er iets waar we allen heel hard naar uit gekeken hebben. Het bezoek aan Magic Castle. Dit kasteel is iets zeer exclusief en niet iedereen kan hier binnen. Je hebt een uitnodiging nodig van iemand die lid is. Tussen één van Bjorn zijn vele Amerikaanse biervrienden zat een lid van Magic Castle en op die manier zijn we hier binnen geraakt. Je moet boven 21 zijn dus dus Amber, mama en papa gingen niet mee. Ook moesten de mannen verplicht een kostuum aan hebben en moesten ook de vrouwen chic gekleed zijn. Wat we kregen was een kasteel vol mysterie en goochelshows. Ook aten we bijzonder lekker, Jens at lam om vingers van af te likken!

Echt een prachtige en zeer unieke ervaring. Het was wel duidelijk voor de hogere klasse. We zaten tussen al het chic volk en personeel. Het heeft ons ook wel wat geld gekost maar het was het voor een keer wel waard. De goochelshows die we te zien kregen waren echt buitengewoon. We denken nog altijd na hoe ze sommige van die trucs uitvoerden, echt straf! Ze maakten er ook altijd een echte show van. Margot moest ook eens assistente spelen van een goochelaar. Dit vonden we wel leuk! Alle trucs waren goed gelukt dus Margot had haar taak goed volbracht! Foto's mochten we binnen niet maken. Je zal het dus met ons verhalen moeten stellen.

Veruit de beste goochelaars die we ooit al gezien hebben. Ze hebben een eigen goochel-academie waar ze al vele bekende goochelaars hebben opgeleid. Dit is dus echt wel The Place To Be voor goochelaars. Dit bezoek zal ons nog lang bijblijven.

Daarna reden we met de Uber terug naar ons Appartement in het centrum van LA. Dit hebben we gehuurd via Airbnb en is dik in orde.

Op dit moment zijn we op weg naar een, hopelijk fantastisch pretpark: Six Flags. Dit is het pretpark met de meeste rollercoaster in de wereld!!! Margot heeft al een beetje zenuwen want er staan echt wel heel enge attracties. Onze verhalen lezen jullie vanavond!