Maleisië: Manukan Island

 Vandaag was ons gezinnetje gescheiden. Jens ging duiken en Margot en Otis bleven op het eiland. Het ontbijt van Jens was dus voor Margot haar date want hij moest al weg nadat het inbegrepen ontbijt opgediend werd. De worstjes waren snel op!


Ik (Jens) genoot van een heel leuke dag tijdens het duiken. Al werd wel duidelijk dat het duikbrevet dringend moet behaald worden. De duikinstructeur zei dat ik te goed was voor de discovery dive aangezien ik alle oefeningen al eens gedaan had een paar jaar geleden in Thailand en alles dus heel vlot ging. Een duikbrevet halen duurt een 3tal dagen en dit had ik niet ingepland en wou ik Margot en Otis ook niet aandoen. Zal voor een andere keer zijn. Ik deed de duik trouwens samen met 2 Koreanen en onder de andere duikers waren een Canadees, Australiër, Brit, Amerikanen en Maleisiërs. Een werelds gezelschap dus! Maar dit zorgde voor gezellige en uiteenlopende verhalen tijdens de rustmomenten dus wel leuk!


Nadat alle oefeningen en de verkenningsduik gedaan was mocht ik beginnen aan de echte duik tot 12m diepte (dieper mag niet zonder brevet). Het was prachtig en heel leuk om te doen! Toch iets dat ik heel graag doe, dat brevet komt er dus zeker en dit was zeker niet mijn laatste duik. De onderwaterwereld is zoiets prachtig en apart, je waant je echt in een andere wereld. Ik wou eigenlijk eerst morgen duiken maar gelukkig op aanraden van de duikorganisatie vandaag gedoken want blijkbaar mag je binnen de 24u nadat je gedoken hebt geen vliegtuig nemen. Dit om decompressieziekte te voorkomen (opgenomen stikstof door je lichaam moet er langzaam weer uit) We nemen onze vlucht binnen 25u na mijn laatste duik dus net safe 😅. Enkele foto’s die de duikorganisatie vandaag nam tijdens de duik. Onder andere dus een grote school Baracudas, een prachtige inktvis en 1001 prachtige vissen en koraal!





Margot en Otis genoten van een zalige zon- en speeldag op het strand en waren uiteraard heel blij om papa terug te zien! 😉


Tijdens het douchen kregen we trouwens bezoek van het eiland-huisdier “Gerry”, Margot was verschoten en Otis ook. We hadden hem nog nooit zo horen gillen. We konden ons niet houden van het lachen. Echt een grappig moment 😂



Momenteel is het hier trouwens aan het stormen op het eiland, veel wind en harde regen. Hopelijk morgen terug droog!


Morgen onze laatste dag hier. Tegen de avond nemen we opnieuw een binnenlandse vlucht naar het zuidelijk deel van Borneo, Kuching. Onze laatste bestemming van de reis al 😞

Nog niet aan denken maar nog volop genieten van onze prachtige reis!

Reacties

  1. Zo een ontbijt.😉 Dat gillen zal hij van Margot overgenomen hebben 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kijken er toch naar uit jullie terug te zien hoor! Maar geniet nog maar wat :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Catalonië: Nationaal park Aiguèstortes

Catalonië: Rialp

Catalonië: Cami de Ronda