Maleisië: Perhentian Island -> Sandakan

Deze morgen dus met spijt in het hart Perhentian Island verlaten. Hier hadden we alle 3 een leuke tijd in een mooi hotel, prachtige omgeving met super vriendelijk personeel (het personeel was zot van Otis dus moest iedereen uitgezwaaid worden natuurlijk). Al zijn alle Maleisiërs hier echt super lief voor ons. We voelen ons hier meer dan welkom, waar we ook komen. Het is een buurland van Thailand maar wij vinden de mensen hier veel aangenamer en vriendelijker dan de Thaien. Grappig ook, veel mensen vragen of ze eens aan Otis mogen komen. Hoeveel glimlachen we hier al kregen van de mensen is niet bij te houden. Al is het niet voor ons maar duidelijk voor Otis 😍

Over vandaag dus weinig spannends te vertellen aangezien we gans de dag gereisd hebben. Een boot, taxi, 2 vliegtuigen en opnieuw een grab later kwamen we na een dag reizen aan op het meest oostelijke deel van Borneo, Sandakan. Borneo is trouwens het op 2 na grootste eiland ter wereld. Het bestaat uit een deel Brunei, een deel Indonesië en een deel Maleisië dat wij dus gaan ontdekken. In Sandakan slapen we nog 1 nacht op hotel en gaan we vanaf morgen bij mensen thuis middenin de Jungle blijven slapen en hopelijk veel dieren spotten! Op voorhand had ik wat stress over de vluchten omdat het om een af andere bizarre reden niet mogelijk was om de 2 vluchten als 1 te boeken en dus de bagage bij de overstap automatisch naar de andere vlucht over te laten gaan (in transit). Hierdoor moesten we dus volledig met valiezen en al door douane en uit de luchthaven om dan opnieuw weer in te checken in dezelfde luchthaven. Gelukkig kennen we onze weg hier al wat en kennen we de trucjes om lange wachtrijen voorbij te steken dus hadden we ruim tijd genoeg om de 2e vlucht mét valiezen te halen.

Oja na de vermoeiende reisdag hebben we eens gezondigd en lekkere McDo gegeten. Ook Otis vond dit een goed idee!