Lanzarote: aankomst + dag 1

Gisterenavond rond 19u30 plaatselijke tijd (is hier 1 uur vroeger dan België) aangekomen in Lanzarote. We hadden 2 droomkindjes mee, veel geslapen, melk gedronken en ook wel wat gespeeld. Maar geen geween zoals bij de andere kindjes op de vlucht.

Nadat we onze mooie huurauto hadden opgepikt gingen we richting hotel. Echt een heel speciaal landschap om door te rijden. Nog nergens gezien, het ziet er soms zo kunstmatig uit doordat alles zo dor, zwart en steenachtig is. Je waant je precies op de maan.

Super vriendelijk personeel stond ons op te wachten. We hebben nog snel gegeten in het hotel omdat we allemaal toch moe waren van de vlucht. Nog eens een buffet zoals ik vroeger gewoon was op reis. Voor elk wat wils maar niets lekker, dit buffet was goed voor 1 keer :p

Otis slaapt voor het eerst in een groot bed, hij was fier :p Emiel heeft het babybedje gekregen.

Na een lekker ontbijt in het hotel moest en zouden we eerst in het zwembad en de glijbanen spelen want Otis was al van gisterenavond aan het zagen :). Otis was uiteraard in zijn nopjes.

Het is hier bakken en braden, de zon is hier echt heel fel. Het loopt hier vol van de knalrode Britten. Wij dus vandaag heel veel gesmeerd maar jammer genoeg Jens toch verbrand.

Na een middagdutje aan het zwembad van de kindjes (en de mama) gingen we nog enkele mooie natuurfenomen bekijken. Na een korte wandeling kwamen we eerst bij een knalgroen meer aan de zee. De groene kleur kwam door een speciaal type algen in het water in combinatie met het vulkaangesteente. Daarna reden we door naar mooie uitgeholde cliffen door de zee. Onderweg zagen we opnieuw prachtige natuur en mooie bergen.

Om de dag af te sluiten aten we nog lekkere verse vis en wijn van Lanzarote in een klein dorpje aan de zee. Otis was blij met zijn tomatensoepje.

Leuke eerste dag, nu iedereen moe en uitgeteld aan het slapen.