Catalonië: Barcelona

Vandaag bezochten we Barcelona. Het was een snikhete dag. 32 graden en niets van wind. Het was dus een bezoek met veel stoppen, schaduw opzoeken, drinken en een lastige Otis :p.

We starten bij de Sagrada Familia. Ze zijn er jawel nog steeds aan het bouwen, wel een indrukwekkend kunstwerk. Zeker de mooiste kerk die ik al gezien heb en moet je zeker eens gezien hebben. De details in het gebouw zijn prachtig. Zoals te verwachten wel een massa volk. Binnen zou het ook zeer mooi zijn maar tickets om binnen te gaan zijn al van een week op voorhand volgeboekt. Ik was deze keer niet zo voorbereid zoals anders dus konden we helaas niet binnen. Oja moest je het niet merken, Otis wil niet altijd graag op de foto :).

Daarna deden we de andere typische highlights zoals de Rambla, de Boqueria en de verschillende gebouwen van Gaudi.

Tijdens het uitrusten op een terrasje bestelden we sangria voor 2 personen, kwamen ze af met een liter Sangria! Lekker maar het zat toch in ons hoofd!

Tot slot gingen we nog naar Park Guell, dit deden we met de metro. Otis was onder de indruk, "snelle trein"! Schattig om te zien. Het park ligt blijkbaar op een heuvel, echt een stevige beklimming met die 2 kinderen erbij en de hitte. Pompaf kwamen we boven. Moet je toch ook wel geen tickets op voorhand reserveren voor een stom park te bezoeken zeker!!! Voor vandaag was alles uitverkocht. We waren duidelijk niet de enigste die dit niet wisten. De mensen aan de ticketbalie kregen er van langs maar wij teleurgesteld dan maar terug naar beneden. Zoals de vrouw aan de ticketbalie zei, "je kan niet onvoorbereid naar Barcelona komen". Bij deze een goede raad voor de mensen die Barcelona willen bezoeken. Bestel een week op voorhand tickets voor alles wat je wil bezoeken en geef hier maar veel geld aan uit ook. Toch een beetje teleurgesteld van Barcelona. Ik had er mij veel bij voorgesteld maar heb al veel mooiere, leukere en gezellige steden bezocht. Maar goed we hebben het gezien en kunnen het afvinken van het lijstje.

Ook nog te vermelden. Het kamp Camp Nou hebben we bewust niet bezocht. Sinds juni is dit 1 grote bouwwerf want ze zijn bezig aan een grondige renovatie. Koment seizoen speelt Barcelona in een ander stadion.

Eindigen deden we wel goed bij een bekende craft beer brouwerij (Garage Beer Co). Dit bier had ik leren kennen tijdens onze reis door het Baskenland dus dit was wel een voltreffer. Heel lekker bier gedronken en lekker gegeten ook. Ook een voordeel voor Margot was dat de craft bieren hipsters aantrekken waardoor lekker veganistisch (geen melk) geen probleem is. Het was al heel moeilijk om er tijdens de reis bij alles op te letten, maar hier ging het makkelijk.

Met 2 volledig uitgetelde kindjes en mama zijn we nu weer in ons hotel. Morgen volgt een dagje zee!