Posts

Posts uit 2019 tonen

San Francisco - EINDE

Afbeelding
Na 6u rijden en een ommetje om Jens zijn nieuwe gsm in San Francisco (gsm was uitverkocht in LA en lag klaar in San Fran) zijn we aangekomen in de luchthaven.   We stijgen plaatselijke tijd op om 16u30. We vliegen opnieuw via Lissabon naar Schiphol. Normaal zullen we er zondag rond 19u Belgische tijd aankomen. Nu zijn we jammer genoeg volledig uitgepraat... Het was een prachtige reis. We hebben mooie steden gezien, leuke mensen ontmoet, prachtige natuur gezien, zeer lekker gegeten en gedronken en vooral samen zeer leuke momenten beleefd. Het was eens iets anders om zo met de ganse familie op reis te gaan maar het was absoluut een meevaller! We komen niet alleen terug met een rugzak vol vuile kleren maar vooral opnieuw een rugzak met herinneringen voor het leven.  Westkust van de Verenigde Staten: u was fantastisch! Bedankt aan de lezers van deze blog, het was een topeditie naar bezoekersaantal!  😛  Leuk om te horen dat jullie zo meeleven met onze verhalen. Tot

Six Flags: Magic Mountain + Los Angeles: dag 2

Gisteren geen blogbericht omwille van late terugkomst. Bij deze het korte verslag van afgelopen 2 dagen. Gisteren zijn we dus naar Six Flags geweest. Het pretpark met de meeste rollercoasters ter wereld!! Zeker iets voor ons dus! We hadden alleen fastpassen gekocht dus we konden sneller in de attracties. Hierdoor hebben we bijna nergens moeten wachten en hebben we gelukkig alle attracties kunnen doen in 1 dag.  Er zaten echt enkele prachtige attracties tussen die we nog nooit gedaan hadden. We zijn rechtstaand, al liggend en achterwaarts overkop geweest. Jens had wel wat last van een zonneslag en heeft 2 keer moeten overgeven na een attractie. Dat is niet van zijn gewoonte maar het was wel een warme dag. Margot is enkele keren heel bang geweest maar is blij dat ze alle attracties durven doen heeft. The Twisted Colossus was de favoriet van iedereen. Dit was echt een prachtige attractie. Het is ook de langste hybride rollercoaster (gemaakt van hout en staal) in de wereld.

Los Angeles: dag 1

Afbeelding
Blogbericht iets te laat door late terugkomst gisterenavond. Gisteren hebben we dus Los Angeles bezocht. Na het New York van Céline en Thomas, de 2e grootste stad in de USA. Morgen bezoeken we downtown LA, gisteren lag de nadruk op Hollywood en Beverly Hills. Het weer is hier zeer goed. Rond de 30 graden, veel dragelijker dan wat we al gehad hebben deze reis dus. We begonnen ons bezoek aan Hollywood bij de Hollywood Boulevard. De straat die ook wel bekend staat om zijn Walk Of Fame met meer dan 2500 sterren van mensen op het voetpad. Hier moest gids papa zijn uitleg geven. Iedereen was verbazend verrast over de lange en interessante verhalen die papa hier te vertellen had. We hebben weer wat bijgeleerd! Zo is de Dolby Theater een zaal met een van de grootste podia ter wereld en worden hier jaarlijks de Oscars uitgereikt. Ook zijn er vele bekende opnamestudio’s. De hoofdattractie zijn natuurlijk de bekende sterren. Om daar een ster te hebben moet dat eerst goedgekeurd

Palm Springs

Vandaag hebben we jammer genoeg geen leuke verhalen te vertellen. Het was een zalige rustdag! Deze ochtend hebben we uitgebreid Amerikaans gegeten (zeer veel en ongezond dus!).    Daarna hebben we de ganse dag gerelaxed en gespeeld aan het zwembad. Het was de ganse dag rond 38 graden, we hebben dus veel verkoeling moeten zoeken in het water. Enige probleem, het zwembad was te warm voor Jens. Toen we hier gisterennacht toekwamen was het hier nog 33 graden, het water van het zwembad heeft dus geen tijd om af te koelen waardoor het redelijk warm is. We zitten midden in de woestijn, vandaar dit klimaat. Er staan hier overal waar je kijkt palmbomen, vandaar de naam. Het lijkt een beetje op Egypte eigenlijk. Jens had er niets beter op gevonden om verkoeling te zoeken bij de sproeiers van het gras. Deze sproeiers hadden wel koud water  😂 . Gelukkig waren  er ook zeer lekkere cocktails die voor de nodige  verkoeling zorgden.   Eens zalig niets doen dus vandaag. Zo

Grand Canyon

Afbeelding
Deze nacht sliepen we op een zeer luxueuze camping vlakbij Grand Canyon. Het was zalig om zo in de natuur te slapen tussen de huilende wolven en andere dieren. Gisterenavond avond sloten we af met nog een gezellig babbeltje rond het kampvuur met Marshmallows boven het vuur en een prachtige sterrenhemel boven ons. De lucht was zeer helder en dit was waarschijnlijk de mooiste sterrenhemel die we ooit al gezien hebben. We zagen zelfs de melkweg heel duidelijk. Je kon er uren naar blijven kijken! Vandaag was dus een van de beroemdste nationale parken van de VS aan de beurt: de Grand Canyon!  We bezochten samen een heel mooi uitzichtpunt waar we veel informatie kregen van Amber. Daarna splitste de groep zich op. Amber, Veerle en Chris wandelden langs de rand van de canyon. Jens, Sanne, Bjorn en Margot gingen in de canyon.  We deden de wandeling Bright Angel. We begonnen met afdalen en voelden het steeds warmer worden. Na anderhalf uur en 5km afdalen besloten we om ter

Page

Na een zalige en deugddoende nacht in opnieuw een chic hotel opnieuw een super leuke en veelzijdige dag! Al begon deze wel met een kleine paniekaanval. Toen we deze ochtend na ons ontbijt gingen vertrekken naar Antilope Canyon gaf de gps aan dat we 1 uur te laat gingen zijn in de canyon omwille van het uurverschil. Aangezien het niet eenvoudig is om in Antelope Canyon binnen te geraken (tickets voor tours waren al maanden op voorhand volzet en heel duur). We gingen toch met een bang hart naar de canyon omdat we dit allen heel graag wilden doen. De gps was gelukkig fout! De tijdsgrens loopt blijkbaar door de canyon vandaar de verwarring. We konden dus toch zonder problemen aan de wandeling door de canyon beginnen. Deze canyon was opnieuw in handen van de Navajo Indianen. Hierdoor moesten we de wandeling verplicht met een gids doen en was deze relatief duur.  De wandeling was het wel zeker waard. De canyon was echt prachtig, eigenlijk geen woorden voor. Als je weet dat deze ca

Moab: dag 3 + Monument Valley

Afbeelding
Een zeer sportieve dag voor een deel van de groep! Deze ochtend gingen Jens, Sanne en Bjorn mountainbiken in Moab. Een gebeid dat bekend staat om zijn prachtige mtb-routes.  We vertrokken alweer om 6u om de hitte voor te zijn. Het was verboden om te mtb’en na 13u omwille van de hitte. We hebben lang getwijfeld over welk pad we gingen nemen. Eerste wilden we een zeer groot pad downhillen maar op aanraden van onze gids gisteren tijdens het canyoneren en de mtb-verhuurder hebben we dit toch maar niet gedaan. Het was volgens hen onverantwoord met onze weinige ervaring. We zijn naar het Death Horse State Park gegaan. Dit park had prachtige paden voor mensen met een gemiddeld niveau zoals ons en de omgeving zou heel mooi zijn. Dit was niet gelogen. We hebben alle paden gedaan in het park en ze waren stuk voor stuk de moeite waard. Echt een prachtige ervaring om in de canyons te mtb’en. Het was soms van en op rotsen springen, steile klimmen en steile afdalingen. Het was zeker moeilij

Moab: dag 2

Blogbericht opnieuw iets te laat maar in de woestijn is er niet overal goed internet. Deze ochtend (gisteren) stonden we om 6 uur op om te gaan canyoneren. We werden opgehaald door de gids en reden naar de canyon waar we aan de tocht zouden beginnen. De definitie van canyoneren is eigenlijk dat je de weg van het water volgt wanneer er een stortvloed is. Nu was deze weg uiteraard overwegend droog. Het was een weg langs rotsen, kloven, en steile afdalingen (droge watervallen). Wel 3 keer vroeg hij of we zeker 3 liter water meehadden omdat het heel warm kan worden. We zeiden allemaal volmondig ja hoewel we eigenlijk maar 2 liter water meehadden.  Daarna volgde een stevige hike (lees een wandeling tussen de rotsen) waarbij we naar een van de hoogste rotsen van het park stapten. Het was regelmatig klimmen en klauteren tussen de rotsen. We zullen onze spieren morgen zeker voelen.  Het was echt een super goede gids. Hij gaf ons tips en leuke trucjes om over de rotsen